lördag 19 juli 2008

Jag har också blivit utmanad

Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag
Jobba klart i butiken, Kanske hinna sy lite, kolla av alla mail, klippa till omlotttröjor, Vara med familjen

Vad gjorde du för 10 år sedan?- 1998, Sista året på utbildningen till Förskollärare på mitthögskolan i Härnösand, efter sommaren flyttade jag till Lidingö för att jobba, men redan efter ett år bar det av till Åre och där är jag kvar

Ställen du bott på?- Styrnäs, en liten by mellan Kramfors och Sollefteå i Ångermanland ca 12 mil norr om Sundsvall) Där bodde jag hela min barndom, Hösten 1996 flyttade jag till Härnösand för studier på högskolan, Hösten 1999 flyttade jag till Lidingö, Hösten 2000 flyttade jag till Åre och gick skidlärarlinjen och träffade mannen i mitt liv och pappan till mina barn.

Försommaren 2001 flyttade vi en snabbis till Kalmar för att flytta tillbaka till Åre i December 2001 och här blir vi kvar. Jag får en konstig (men väldigt ekonomiskt bra investering visar det sig sedan) idé om att vi skall köpa tomt och bygga hus. 2001 förlovade vi oss 2002 köpte vi tomten, 2003 kom vår första son och 2004 började vi bygga huset. (det är snart klart behöver jag säga mer?) 2005 kom vår dotter.

Fem saker som du skulle göra om du var biljonär- Jag skulle betala av huslånet, jag skulle köpa en bil till mig och en till min sambo, Jag skulle betala av alla lån för mina nära och kära, Jag skulle bjuda mina nära och kära på utlandssemester, Jag skulle köpa en havstomt på Öland och låta andra bygga vårt sommarhus, Jag skulle placera pengar på aktier och fonder, jag skulle använda några miljoner för att komma igång på riktigt med mitt företag, jag skulle bla köpa och bygga upp en sömnadsfabrik med tillhörande bomullsodling som bara odlar ekologisk bomull. Resten skulle jag skänka till välgörenhet.

Men jag skulle inte sluta jobba för just nu jobbar jag med det jag allra helst vill.

Tre saker jag gör när jag vaknar:
Går på toa, Klär på mig och äter frukost för mig går morgnarna fort, jag gillar inte att ligga och dra mig, är jag pigg och vaken kliver jag upp, sedan finns det förståss tillfällen då man önskat att man kunde sova bara 1-2-3 timmar till. Tex under amningsåren, har väldigt svårt för att vara vaken och amma på nätterna och kan bli sur och grinig hela dagen.

Tre saker jag måste ha/haft under dagen:
Just nur är jag data knarkare, måste kolla mina mail (helst en gång om dagen) Jag är också sömnadsberoende och skulle gärna vilja sy minst en gång om dagen (gör oftast det också, även om det bara är 10 min innan jobbet) Åtminstone 1 timme för mig själv för att själen skall få ro. Lite harmoni tillsammans med barnen. Och ordentligt med mat för att orka med dagen över huvudtaget.'

Tre av mina personlighetsdrag:
Jag är kreativ, administrativ, envis.

Tre saker jag gärna ägnar mig åt:
Familjen, Sömnad, träna, (även om det var ett tag sedan nu, har lagt fokus på symaskinen)

Tre saker jag är rädd för:
Att någon jag älskar skall dö. (det var bara en sak, men den räcker tycker jag)

Tre saker jag drömmer om:
Mönster, nya modeller, tyger och nu menar jag drömmer om på natten när jag sover. Inte drömmer om = önskar. Där är det väl att familjen kommer att må bra, att vi slutar slösa med resurser här i världen, att bilen blir billigare och miljövänligare att driva.

Jag i min tur Utmanar Gecko, ManMade, Blomma åker vagn. Ni har säkert blivit utmanad massor med gånger, men om ni orkar. Ni skall svara på frågorna och sedan i er tur utmana 3 st nya bloggare. Kram

1 kommentar:

Thea sa...

Hej å tack för utmaningen! Jag önskar mig ju lite mera tid då, så jag får se när jag hinner ta tag i utmaningen! Jag har varit lite dålig på det...