måndag 20 augusti 2012

Babypaket i väntans tider

Babyset i kobolt





Flera vänner går just nu med stora magar i vädret och därför blev jag sugen på att sy lite söta babykläder. Jag har använt JNY`s nya moln och stjärnor i färgen kobolt som kändes väldigt fräsch och höstfin.

Den här helgen har jag verkligen utmanat mig själv och mina kunskaper. Det är ju det som är bra när man syr åt andra att man anstränger sig lite extra och vill få allt så bra som möjligt. Det var premiär för mig att sy babyfilt och body, övriga plagg har jag gjort tidigare.

Detta blev ett gulligt och användbart sett med filt i dubbel jersey, omlottbody, sparkbyxa, babyhjälm och dregglis.

Eftersom det var första gången som jag sydde en body så hade jag inte provat att använda de tryckknappar jag hade hemma på 5 lager tyg, vilket det blir vid bandkantning. Det gick inte så bra och jag inser att det är dags att investera i en tryckknappspress.

Jag har inte haft min Coverpro mer än ett halvår och jag är inte helt vän med den än. Visst kunde alla kantband se bättre ut men jag är trots det ganska nöjd, alla har någon gång varit nybörjare.



Mönster:
Mönstret på babyhjälmen är mitt eget och filten kan lätt göras i valfri storlek.
Mönstret på scarfen/dregglis är JNY´s egna och finns att köpa i webbshoppen.
Mönstret på sparkbyxorna finns i Ottobre nr 4/2011 och bodyn i Ottobre 1/2012

Material:
De mönstrade tygerna jag har använt, är nr JER04-37-00 och JER02-37-00
De matchande enfärgade heter JER00-37-00 och JER00-00-00
Till kantbanden har jag använt vit mudd från JNY


Hälsningar från Lakrits by Sandra
www.lakritsbysandra.blogspot.com

1 kommentar:

od Andulky sa...

Jag kan inte se nån bild. Känner igen det där med knappar, jag brukar låta min man trycka åt mig :-)...