tisdag 4 december 2012

Väst till frusen kille!


Tänkte länge hur jag skulle lyckas få lillkillen lite varmare under overallen han är så frusen och trots ull underställ så tycker jag att han är kall, då tänkte jag att en fodrad väst att ha över tröjan som man sedan kan behålla på även när man kommit in vore toppen. Så fick det bli och jag vet inte om det lyckats göra honom varmare men han är riktigt söt i sin nya väst. 




Västen är sydd i velour och fodrad i randig trikå, jag vändsydde inte min väst men om man vill så går det lika bra att vänd sy och sätta i ett vändbart blixtlås då har man stor valmöjlighet med västen bara att vända efter humör.
Nu har jag i stället kantat halsringningen ärmhålorna och nederkant och som en liten detalj sydde jag en stjärnapplikation i samma tyg som fodret.




Här ser man bättre hur insidan ser ut med det randiga trikåtyget.

Att tänka på:
Ska man göra ett eget mönster till väst eller tex jacka tänk då på att lägga till rörelsevidd, så man få in en tröja under utan att det blir korvstoppning.


Mönster:
Eget 92

Material:
Himmelsblå velour
Himmelsblå och vit randig jersey 
Himmelsblå jersey  till kantband
Blixtlås

Ha de gott!
Vänliga hälsningar Pernilla / Mockolini

3 kommentarer:

od Andulky sa...

Jättefin!

Åsa Tidqvist sa...

superfin!

Anonym sa...

I every time spent my half an hour to read this web site's articles everyday along with a mug of coffee.For much more very helpful guides relating to http://www.drupalcampsfl.com/sessions/finding-very-easy-secrets-football-kit see the web site site

Also visit my web-site ... soccer jersey
my site: jersey shirt