tisdag 3 februari 2015

Spets och moln

Kan pojkar ha spets? JA, så klart de kan. 

Denna är helfodrad och därmed vändbar. På just denna slarvade jag faktiskt lite med mönsterpassningen fram som ni ser. Men ibland blir det så. Det var inte bara så att jag slarvade, jag tänkte helt fel.

Mönster: Raglantröja som är delad rakt av på mitten. Denna var ganska vid i ringningen från början så därför valde jag att inte kompensera för överlapp trots att jag klippte mönstret mitt itu. Det blev ju bara en fördel att halsen minskades när framstyckena hamnade omlott. Dessutom lade jag till en smal muddkant för att minska halsen ännu mer.
Extra detaljer: Virkad spetsresår, prickiga knappar och enfärgade ringknappar
 Material: Happy Clouds i turkos, ljusturkos enfärgad jersey (no33), turkos muddtyg (no51),  turkos ringknappar, turkosa täckta knappar med vita prickar och virkad turkos strechspets.
Med vänlig hälsning


Inga kommentarer: