tisdag 10 september 2013

Fin färg kombo?

         Tröja och shorts!
Min lilla kille på snart tre år älskar bilar traktorer ja allt som har motorer så de är klart han ska ha lite kläder med fordon på. Dessutom så gillar han rosa och ute i handeln är de inte lätt att hitta rosa kill kläder finns kanske nått enstaka plagg men utbudet är inte stort. Så då får man sy själv :)

Tröjan har en v ringning, jag tycker de är en snygg detalj och innebär inte speciellt mycket  mera  arbete heller. Rosa och turkost gillar jag skarpt snygg kombo till både kille och tjej!
Turkosa enkla shorts med fickor för småsten eller leksaksbilar. Jag gjorde hela shortsen i samma tyg bandkantade även fick öppningen i samma tänkte att de skulle bli lättare att matcha även andra tröjor på så vis. 
Här finns de lite tips på hur man syr dessa fickor  om man inte har gjort de tidigare! 

Mönster :
Shorts eget stl 98
Tröja stl 98 ottobre nr 3/2012 ( detta mönster går bara upp till 92 så jag har ökat på själv en stl) 

Material : 

Ha de gott!

Inga kommentarer: