onsdag 18 september 2013

Sovpåse med snabba bilar!

                                                       Sovpåse

 


                           
                                                                Nederkant

                                                                     Sprund

Att sy en sovpåse är något jag har funderat på en längre tid, jag hade själv ett par stycken som jag fick när lillebror var liten och tyckte det var mycket praktiskt på natten om man ville byta blöja. Det ända som gjort att det har dröjt så länge innan jag kom till skott var att jag inte hade något färdigt mönster, nu när jag har semester och en massa inspiration så tog jag tag i saken dessutom har jag precis blivit moster till en liten kille och då hade jag ytterligare en anledning.

Mönstret ritade jag genom att använda mig av ett body mönster med sprund fram, i stället för grenen så förlängde jag livet så det är 56 cm från axel till nederkant och ställde ut det så måttet är 68 cm i nederkant i st 56.

Det känns otroligt lyxigt att sy pyjamas i detta härliga tyg men för att få lite detaljer och spara lite på tyget så använde jag mig av svart och vitrandigt bakstycke, ville också att sömmarna på kantbanden skulle ha en kontrast färg så det fick bli turkost på gult och slutligen gula tryckknappar 
.

Mönster:
Eget stl 56

Material:
Svart jersey med vita ränder 
9 st tryckknappar

Ha de gott!

Vänliga hälsningar  Pernilla/ Mockolini

Inga kommentarer: