tisdag 22 april 2014

Vårklänning med spetsdragkedja

Jag ångrar lite att jag aldrig skaffade detta tyg i "vintervarianten". Det hade varit kul med en klänning i varje årstid. Men jag har ju en höstklänning och nu denna. Som ni ser till vänster har jag börjat skissa lite med min stora telefon. Perfekt sätt att samla mina tankar och jag kan lägga in bilder på tygerna och hämta färger från bilden. Det finns säkert bättre program för ändamålet, och mer begåvade tecknare, men än så länge trivs jag fint med det medföljande programmet (S-note). Resultatet blev nästan som på bilden, men jag glömde visst dekorsömmen i raglansömmarna och det slutade med att jag bytte färg på kantband och spetsdragkedjan för att ge det lite mer karaktär.

Modellen med knäppning i ena sömmen och ficka på den andra har jag inspirerats av från Makrill
Det har blivit ett par stycken plagg med dessa spetsdragkedjor, men ingen som jag visat på denna blogg ännu. De andra gångerna har jag kombinerat den med vikresår, men nu blev det med muddkant. 
Mönster: Raglanklänning med dekorficka och tajts. Ena framsömmen är utbytt mot en dragkedja.
Material: Springtree, limegrön jersey, rosa muddtyg och spetsdragkedja från 3exter.

Med vänlig hälsning

Inga kommentarer: