söndag 14 september 2014

En lökklänning

Just nu är nougatfärgad jersey prissänkt i webbutiken!

När jag började blogga för JNY var ju min plan att utmana mig själv genom att sy mer applikationer och mer till mig själv. Ett inlägg med applikationer har det blivit och en kofta till mig själv. Lite skralt med de två kategorierna med andra ord, men nu kommer i alla fall en klänning. Modellen kallas i mina lokala sy-kretsar för lökklänningen eftersom den är ifrån ett Onion-mönster.


Från början hade jag tänkt att sy mig en jul-klänning, nougatfärgad med röda detaljer. Men vips så var våren och sommaren här och då blev den brun med brun. Kanske inte den mest spännande färgkombinationen. Men brun är en riktig favoritfärg på kläder hos mig. Modellen är underbart skön och jerseyn är mjuk. Detta kommer bli en perfekt vardagsklänning som är bekväm och kan piffas till med "skärpet"


Mönster: Onion 2035 som jag förlängt överdelen på med ca 4 cm och sedan rundat ur lite i ärmhålen på mönsterdelarna i och med att jag tog bort ärmarna. Den är lite mer urringad fram än i original. Skärpet är en remsa interlock som jag vändsytt (ca 10 cm x fb inkl. sömnsmån). Nästa gång kommer jag att göra underdelen bredare, så det blir lite rynkigt och mer vidd i kjoldelen.

Material: Nougatbrun jersey och brun interlock till kantband och skärp.

Ta hand om era nära och kära!
Med vänlig hälsning
Alice BraLLan


Inga kommentarer: