tisdag 4 november 2014

Matchat i brun orient


Just nu har JNY lite nedsatta priser på vissa varor i shopen. Bland annat finns denna jersey i begränsad mängd till bra pris. 

Tar man en titt i min garderob här hemma så är det inte särskilt färgglatt. Det är brunt, svart, grått, beige, vitt, marinblått och på sin höjd lite rött. Jag vill vara lite mer modig, men jag faller alltid tillbaka till de där diskreta färgerna. Eftersom bakgrunden på detta Orient-tyg går i brunt kändes det riktigt bekvämt för en färg-skygg som jag själv. 
Till dottern sydde jag nästan samma utstyrsel fast tvärtom. Ja, ni ser ju själva. Hon tyckte det var kul och jag tyckte det var kul att vi matchar varandra. Och just nu är det kanske en gång av fem som hon gillar det jag syr, så det är bara att njuta.
Mönster: Mina leggings är från mönstret "Espresso leggnings" där man tar mått på sig själv och sedan fyller i massa streck och på så sätt får ett par byxor helt enligt de egna måtten. Men dessa blev faktiskt ändå alldeles för vida. Så jag skall se till att sy in dem. Jag gillar konceptet och är ändå nöjd. Min tröja har jag ritat lite på frihand efter ett linne som jag gillar. Dock så ignorerade jag det faktum att viskosjersey ju har ett helt annat fall än jersey i bomull/lycra. Så nästa gång blir det en smalare rygg och en längre tröja. Dotterns båda klädesplagg är efter egna mönster.

Material: Orient brun i jersey, mörkbrun enfärgad jersey och mörkbrunt muddtyg


Med vänlig hälsning






Inga kommentarer: