måndag 8 december 2014

Långkofta i leo med snedkrage och spets

Detta är ett ganska vanligt plagg från min sida. Oj vad många sådana här varianter på snedkrage jag har sytt. Men den är så kul att sy så ni får överleva ännu en.

Att kombinera kantbandet med spets kan vara ett väldigt enkelt sätt att göra ett plagg annorlunda. Det går ju lika bra att göra om man "muddar" med vanliga hushållsmaskinen. Det finns ju inget krav på bandkantare eller särskild maskin. 

Eftersom leotyget har två nyanser av turkost tyckte jag det passade fint med denna turkosa spets trots att det är en tredje nyans. Flera nyanser av samma färg är riktigt snyggt ihop tycker jag.

Och idag (8/12) har dessutom JNY fri frakt inom Sverige som en del i en julkalender i ViSytokiga-bloggen

Mönster: Raglantröja som jag ställt ut något och förlängt. Kragen är gjord på detta sätt (tidigare inlägg om snedkrage) men jag har även klippt upp tröjan på framstycket och kantat hela vägen upp på kragen istället för att sy ihop.
Material: Leo turkos ekologisk bomull, svart muddtyg (JNY) samt Strechspets 25 mm och ringknappar (från 3exter)

Med vänlig hälsning



2 kommentarer:

Carina, lurvendesign sa...

Superfin långkofta, med många fina detaljer.

Alice BraLLan sa...

Tack så mycket snälla du!