fredag 26 februari 2016

Djuriska byxor


Åh vad jag gillar det här byxmönstret! I förra inlägget var det storlek 86 som syddes, men här är det den minsta - storlek 50. 


Dessutom vill jag passa på att visa två par likadana byxor, men med skillnaden att jag här till vänster vikt mudden på leopardversionen. På så sätt går ju byxan att använda länge.

Mönster: Enkla barnbyxan från JNY och enkla scarfen från JNY. Jag har gjort lite ändringar. Mudden på byxan har jag gjort lite lägre och dragit bort några centimeter på höjden. Det är ju lätt att göra efter behag. I övrigt är byxorna exakt enligt mönstret. Eftersom scarfen skall matchas till såpass små byxor valde jag att göra scarfen lite mindre. Nedan ser ni scarfens mönster och min markering för hur jag klippte (lika mycket togs bort på bakstycket). Jag klippte med sömnsmån och vändsydde. 


Scarfens mönster med en markering för hur jag förkortade det.
Material: Zebra allover (eko), Leo grey (eko), Hello zebra (digitaltryck), svart muddtyg
Med vänlig hälsning, BraLLan by Alice


Inga kommentarer: