fredag 3 juni 2016

Dinosauriefeber

När jag blir otroligt nöjd, dottern vill ha det på sig varenda dag och sonen kramar sin nya tröja – då känner jag verkligen att jag lyckats!

Bägge barnen har fått likadana tröjor. Från början hade jag tänkt dinosaurier till sonen och svampar till dottern, men svamptyget glömde jag helt av och det var väl tur det för dottern blev som tokig när hon såg tyget med dinosaurier. Hon skulle bestämt ha en tröja med den fina dinosaurierna.

Mönsterpassningen, matchande knappar, tygkombinationerna och att det är ekologiska tyger – jag älskar det!


Till tröjorna har jag som ni kan se använt ett par olika tyger: Dino på både fram och baksida, black stripe på ärmar, muddar, inuti knäppningen och utsidan av luvan, och drops inuti luvan. Alla dessa kommer härifrån JNY. Den turkosa mudden tog jag dock från tygförrådet här hemma.

Till dottern blev det även ett par collegebyxor, även dem i tyg från JNY.


Mönstret till tröjan kommer från Ottobre 6 2015, Stars and stripes. Ursprungsmönstret till byxorna kommer även det från Ottobre, fast från 4 2013, Remainder. Jag har dock valt att mudda dem längst ner då det sitter bättre på min dotter.

På återseende!
// Larsens Liv



Inga kommentarer: